Вчора ми побували в офісі компанії Zappos в Лас-Вегасі. Це багатомільярдний інтернет-магазин взуття, один з найвідоміших стартапів електронної комерції.
І це бізнес №1 в світі по корпоративній культурі.
І це бізнес №1 в світі по корпоративній культурі.
Книга власника компанії Zappos Тоні Шея «Доставляючи щастя. Від нуля до мільярда» - настільна в нашій компанії. Її зобов'язаний прочитати кожен наш новий співробітник.
Саме вона надихнула нас на усвідомлення і написання наших цінностей. І ось вчора книга ожила.
Офіс компанії переїхав в іншу будівлю всього 4 роки тому. Раніше там знаходилась держустанова. Звичайно, з сірими стінами. Співробітники Zappos розфарбували її в своєму стилі.
Ми познайомилися з колл-центром - службою лояльності клієнтів. У них непрості завдання - працювати 24/7 та обробляти по 50 дзвінків на годину. У кожного над столом табличка з ім'ям.
Кожен співробітник Zappos один день на рік повинен відпрацювати в службі підтримки, щоб краще розуміти клієнтів. Для цього ж будь-який співробітник (і програміст, і фінансовий директор), перші тижні після прийому на роботу теж повинен відпрацювати на телефоні в колл-центрі.
Нам сподобалися повна відсутність дрес-коду і свобода поведінки. Коли люди близькі по духу, вони самостійно підлаштовуються під стиль компанії. Їх не потрібно ні до чого примушувати.
Саме вона надихнула нас на усвідомлення і написання наших цінностей. І ось вчора книга ожила.
Офіс компанії переїхав в іншу будівлю всього 4 роки тому. Раніше там знаходилась держустанова. Звичайно, з сірими стінами. Співробітники Zappos розфарбували її в своєму стилі.
Ми познайомилися з колл-центром - службою лояльності клієнтів. У них непрості завдання - працювати 24/7 та обробляти по 50 дзвінків на годину. У кожного над столом табличка з ім'ям.
Кожен співробітник Zappos один день на рік повинен відпрацювати в службі підтримки, щоб краще розуміти клієнтів. Для цього ж будь-який співробітник (і програміст, і фінансовий директор), перші тижні після прийому на роботу теж повинен відпрацювати на телефоні в колл-центрі.
Нам сподобалися повна відсутність дрес-коду і свобода поведінки. Коли люди близькі по духу, вони самостійно підлаштовуються під стиль компанії. Їх не потрібно ні до чого примушувати.
На екскурсії нам повторили головне з книги: відповідність співробітника по духу - найголовніший фактор при відборі людей. Навіть важливіше за професійні навички. Якщо людина - супер-професіонал, але не розділяє цінності команди, вона повинна буде піти.
Подивилися, як працює відділ маркетингу. У Zappos є виділені люди, які відповідають за підтримання корпоративної культури: від навчання до пікніків і спортивних змагань.
Побачили, як живуть і відпочивають співробітники Zappos. У компанію можна приводити домашніх тварин, є корпоративний бар. Побували в корпоративному кафе. Працівники (близько 600 чоловік) завжди обідають разом.
Звичайно, побували в крамниці корпоративних сувенірів. Америка не була б Америкою, якби успішний бізнес не заробляв додатково на своєму успіху і популярності.
Ми переконалися, що єдині цінності - це основа бізнесу Zappos.
Як і у нас. Ми написали їх разом і дійсно живемо за цими цінностями. І зараз на етапі відбору кандидата для нас основним критерієм є не його професійний досвід, а збіг цінностей.
Робота повинна приносити задоволення. Ми занадто багато часу проводимо на роботі, щоб її не любити.
Подивилися, як працює відділ маркетингу. У Zappos є виділені люди, які відповідають за підтримання корпоративної культури: від навчання до пікніків і спортивних змагань.
Побачили, як живуть і відпочивають співробітники Zappos. У компанію можна приводити домашніх тварин, є корпоративний бар. Побували в корпоративному кафе. Працівники (близько 600 чоловік) завжди обідають разом.
Звичайно, побували в крамниці корпоративних сувенірів. Америка не була б Америкою, якби успішний бізнес не заробляв додатково на своєму успіху і популярності.
Ми переконалися, що єдині цінності - це основа бізнесу Zappos.
Як і у нас. Ми написали їх разом і дійсно живемо за цими цінностями. І зараз на етапі відбору кандидата для нас основним критерієм є не його професійний досвід, а збіг цінностей.
Робота повинна приносити задоволення. Ми занадто багато часу проводимо на роботі, щоб її не любити.