Огляд від Aris: Cмарт-пакування
Смарт-пакування — це пакування з нанесеним сенсором, який зчитують смартфонами або іншими мобільними девайсами. Дослідження компанії Wiseguysreports повідомляє: ринок смарт-пакувань зростатиме на 9,1 % щороку і досягне $ 32.2 млн на кінець 2025 року.
Технологія друкованої електроніки
Смарт-пакування працює завдяки технології друкованої електроніки: чорнил, які проводять електричний струм. Технологію назвали NFC (Near Field Communication) — вона дозволяє двом передавачам “спілкуватися” між собою чорнилами у безпровідний спосіб. Виникає взаємодія між чорнилами, які зберігають інформацію про, наприклад, автентичність продукту чи спосіб його транспортування — і смартфоном, який цю інформацію зчитує — як QR-код. Надрукувати такий код можна на будь-якому пакуванні.
Навіщо виробникам смарт-пакування
Захист від підробок. Особливо актуально для сфери охорони здоров’я і перевезень, що пов’язані з нею: завдяки штрихкоду NFC на пакуванні з ліками фармацевти й лікарі можуть перевірити, звідки ліки прийшли, як відбувалося транспортування, хто взаємодіяв із процесом перевезення.
Логістика й перевезення. Завдяки друкованій електроніці виробники, постачальники та навіть кінцеві споживачі можуть перевіряти, в якому стані знаходиться продукт: температуру, спосіб перевезення, вологість — коли вважатимуть за необхідне.
Спілкування з кінцевим споживачем. Нові смартфони почали зчитувати NFS-сенсори — і бренди поступово скасують QR-коди і почнуть спілкуватися — у більш масштабному форматі — зі споживачем. NFC-сенсор на ліках може, наприклад, нагадувати про час прийому, на іграшках — показувати промо-відео, на їжі — демонструвати список рецептів. Коротше кажучи, продукти відмовляться від банальної аналоговості.
Дані покупця. Так, NFC-сенсор — чудовий спосіб збирати дані про кінцевого покупця: коли він продуктом користується, чи користується взагалі, в який час у супермаркеті найчастіше взаємодіє із продуктами. Не знаємо, як тут пожартувати: чи про Великого Брата, чи про гречку, яка за тобою стежить.
Єдинороги vs Реалістичний погляд
Очевидно, смарт-пакування звучить дуже привабливо: особливо для маркетологів, продакт-менеджерів і власників бізнесу. Інтеграція смарт-пакування з AR-технологіями, наприклад, дозволить брендам відкрити для покупців досвід споживання, схожий на гру в Pokemon Go: підносиш смартфон до коду шафи з Ikea, і поряд виникає послідовна 3D-інструкція — як зібрати шафу і не втратити жагу до життя. Все це дуже круто — як і захист від підробок і можливість у режимі реального часу контролювати умови зберігання продукту.
З іншого боку, нині технології NFC не можна назвати доступними щодо вартості: особливо враховуючи додаткові кошти на розробку відповідних рекламних кампаній, програм для мобільних тощо. Також є проблеми з приватністю і з тим, як чорнила впливатимуть на здоров’я людини — з приводу останнього досі ведуться дослідження.
Поки не зрозуміло, чи зможе смрат-пакування перейти межу “хайпової технології”, яку хочеться спробувати тим, хто може собі її дозволити, — і залишитися в пакувальній індустрії назавжди. Залежить, звичайно, від виробників продуктів: чи зможуть вони транслювати через друковану електроніку реальну — і довгострокову — цінність для покупців.
Особисто нам здається, що смарт-пакування може сильно покращити життя і брендів, і споживачів, і рітейлерів. А ви б хотіли імплементувати таку штуку для свого продукту?.
Будь ласка, напишіть нам свої питання, коментарі з цього приводу нам на e-mail (Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.) або на нашій сторінці у facebook. Ми залюбки будемо вивчати цю тему разом з вами.
Технологія друкованої електроніки
Смарт-пакування працює завдяки технології друкованої електроніки: чорнил, які проводять електричний струм. Технологію назвали NFC (Near Field Communication) — вона дозволяє двом передавачам “спілкуватися” між собою чорнилами у безпровідний спосіб. Виникає взаємодія між чорнилами, які зберігають інформацію про, наприклад, автентичність продукту чи спосіб його транспортування — і смартфоном, який цю інформацію зчитує — як QR-код. Надрукувати такий код можна на будь-якому пакуванні.
Навіщо виробникам смарт-пакування
Захист від підробок. Особливо актуально для сфери охорони здоров’я і перевезень, що пов’язані з нею: завдяки штрихкоду NFC на пакуванні з ліками фармацевти й лікарі можуть перевірити, звідки ліки прийшли, як відбувалося транспортування, хто взаємодіяв із процесом перевезення.
Логістика й перевезення. Завдяки друкованій електроніці виробники, постачальники та навіть кінцеві споживачі можуть перевіряти, в якому стані знаходиться продукт: температуру, спосіб перевезення, вологість — коли вважатимуть за необхідне.
Спілкування з кінцевим споживачем. Нові смартфони почали зчитувати NFS-сенсори — і бренди поступово скасують QR-коди і почнуть спілкуватися — у більш масштабному форматі — зі споживачем. NFC-сенсор на ліках може, наприклад, нагадувати про час прийому, на іграшках — показувати промо-відео, на їжі — демонструвати список рецептів. Коротше кажучи, продукти відмовляться від банальної аналоговості.
Дані покупця. Так, NFC-сенсор — чудовий спосіб збирати дані про кінцевого покупця: коли він продуктом користується, чи користується взагалі, в який час у супермаркеті найчастіше взаємодіє із продуктами. Не знаємо, як тут пожартувати: чи про Великого Брата, чи про гречку, яка за тобою стежить.
Єдинороги vs Реалістичний погляд
Очевидно, смарт-пакування звучить дуже привабливо: особливо для маркетологів, продакт-менеджерів і власників бізнесу. Інтеграція смарт-пакування з AR-технологіями, наприклад, дозволить брендам відкрити для покупців досвід споживання, схожий на гру в Pokemon Go: підносиш смартфон до коду шафи з Ikea, і поряд виникає послідовна 3D-інструкція — як зібрати шафу і не втратити жагу до життя. Все це дуже круто — як і захист від підробок і можливість у режимі реального часу контролювати умови зберігання продукту.
З іншого боку, нині технології NFC не можна назвати доступними щодо вартості: особливо враховуючи додаткові кошти на розробку відповідних рекламних кампаній, програм для мобільних тощо. Також є проблеми з приватністю і з тим, як чорнила впливатимуть на здоров’я людини — з приводу останнього досі ведуться дослідження.
Поки не зрозуміло, чи зможе смрат-пакування перейти межу “хайпової технології”, яку хочеться спробувати тим, хто може собі її дозволити, — і залишитися в пакувальній індустрії назавжди. Залежить, звичайно, від виробників продуктів: чи зможуть вони транслювати через друковану електроніку реальну — і довгострокову — цінність для покупців.
Особисто нам здається, що смарт-пакування може сильно покращити життя і брендів, і споживачів, і рітейлерів. А ви б хотіли імплементувати таку штуку для свого продукту?.
Будь ласка, напишіть нам свої питання, коментарі з цього приводу нам на e-mail (Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.) або на нашій сторінці у facebook. Ми залюбки будемо вивчати цю тему разом з вами.